שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

24# אורלי לוי אבקסיס

חברת כנסת, סיעת יחיד

במרץ השנה הודיעה ח"כ אורלי לוי-אבקסיס שהיא מקימה מפלגה חדשה – וסקרים שנערכו רק חודש מאוחר יותר כבר חזו לה שישה מנדטים. כך או כך, היא עשויה להפוך ללשון מאזניים בהרכבתה של כל ממשלה לאחר הבחירות הבאות. לוי-אבקסיס (44) התחילה את דרכה הפוליטית במפלגת ישראל ביתנו בשנת 2009, ושבע שנים מאוחר יותר עזבה את המפלגה, אך נשארה חברת כנסת. במהלך השנים האלה כיהנה כסגנית יו"ר הכנסת וכיו"ר הוועדה לזכויות הילד, יו"ר השדולה למען ילדים ובני נוער בסיכון ושדולת הדיור החברתי.

לוי-אבקסיס, בתו התשיעית של השר לשעבר דוד לוי, נולדה וגדלה בבית שאן וגרה היום בקיבוץ מסילות עם בעלה וארבעת ילדיה. היא שירתה בחיל האוויר, עשתה תואר ראשון במשפטים במרכז הבינתחומי הרצליה ועבדה שנים ארוכות כמנחת טלוויזיה. כחברת כנסת, לוי-אבקסיס התמקדה בהיבטים חברתיים ובקידום זכויות נשים וילדים, וזכתה לפופולריות רבה בזכות מאבקיה למען הדיור הציבורי, נפגעי ונפגעות עבירות מין וקידום הנוער בפריפריה.

לוי-אבקסיס היא כרגע עוד תקווה לשינוי משמעות בזירה הפוליטית. היא אישה מרשימה, רהוטה וכריזמטית, שלא מהססת לנסוע ברחבי הארץ ולדבר עם כולם – מפועלים ועד מנכ"לים – כדי לקדם את האג'נדות החברתיות שלה. יחד עם זאת, היא נחשבת ל"פרש בודד" ומקפידה על הפרטיות והמרחק שלה מהקלחת. מכיוון שהיא מוכרזת כ"פורשת" על ידי ישראל ביתנו, לוי-אבקסיס לא זכאית למימון מפלגות, כך שכדי לרוץ בבחירות הקרובות לכנסת ה-21 היא תזדקק להון פרטי משמעותי ולתרומות רבות.

קורת גג לכולם

חוויה שעיצבה אותי: "היום שבו גיליתי מהי משפחת אומנה: זה היה כשהייתי ילדה בגיל 10 לערך, וראיתי שמכרה שלנו מגיעה לביתנו עם ילדה שאינה שלה. הילדה לא עזבה לה את הרגל – ממש כאילו היא האימא שלה. שאלתי את אימא שלי למה היא מסתובבת עם ילדה שאינה שלה. כך אימי הסבירה לי על המושג משפחת אומנה. מאז הבנתי שיש משפחות שאינן מתפקדות, ושיש משפחות אחרות שמטפלות בילדים".

מה הייתי רוצה לשנות בארץ: "שתהיה קורת גג לכולם – שלא יהיו ילדים ואנשים חסרי בית. וכן, הייתי רוצה שתהיה יותר ערבות הדדית".

מה מחזק אותי: "כשאני יוצאת למאבק ציבורי נכון וצודק – לראות כיצד התוצאה נגעה באנשים באופן אישי ובמציאות חייהם".

דמות מעוררת השראה: "רוזה פארקס – בשל העמידה על עקרונות הצדק ועל האומץ להילחם עליהם".