שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

31-30# ד"ר אסנת לבציון קורח

מנכ"לית בתי החולים אסף הרופא

ד"ר אסנת לבציון-קורח וד"ר ענת אנגל הן לא רק שתי המנהלות היחידות בישראל של בתי חולים ממשלתיים, הן נשים עם חזון, שאיפות ורשימת הישגים מרשימה. "לנהל בית חולים זה תפקיד שיש בו שליחות", אומרת ד"ר אנגל, המנכ"לית החדשה של ביה"ח וולפסון. ד"ר אנגל (45) כיהנה במשך חמש שנים כסגנית מנהלת ביה"ח אסף הרופא וכן כעוזרת מנכ"ל משרד הבריאות. היא בוגרת לימודי רפואה באוניברסיטת תל אביב, מומחית ברפואה פנימית ובמינהל רפואי ובעלת תואר שני במינהל מערכות בריאות (בהצטיינות) מאוניברסיטת בן גוריון.

"כמנהלת אני קובעת את הכיוון ומובילה את עובדי בית החולים ביומיום של עשייה מורכבת ומאתגרת מאוד, מקבלת החלטות בתוך עולם של אילוצים רבים, כשמטרת העל שלי היא לתת לציבור המטופלים והמשפחות שלהם בוולפסון טיפול רפואי ברמה בינלאומית, טיפול הוליסטי, בעל ערך גבוה, כזה שעונה על הצרכים האינדיבידואליים של כל אחד ואחת", היא אומרת.

ד"ר לבציון-קורח (50), מנכ"לית בית החולים אסף הרופא, היא בוגרת בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים. היא השלימה את התמחויותיה ברפואת ילדים ובמינהל רפואי בהדסה, ולמדה גם לתואר שני במינהל רפואי באוניברסיטת תל אביב.

ד"ר לבציון-קורח רואה בקשר עם אמה את אחד הגורמים שהובילו והנחו אותה בדרכה. "כל תחנות חיי לאורך השנים ובקריירה המקצועית שלי בפרט מושפעות, משולבות ונוגעות בקשר המיוחד שהיה לנו כאם ובת. תורתה ואמונתה חלחלו בי עמוק והביאו לי את הכוחות והיכולת להתמודד עם אתגרים רבים, לא פשוטים ולהיות פורצת דרך. כך בדיוק היה גם לפני למעלה משנה, כשהודיעו לי שנבחרתי לשמש כרופאה הראשונה שמנהלת מרכז רפואי ממשלתי בישראל", היא מספרת.

לטרוף את העולם – ד"ר אסנת לבציון-קורח

חוויה שעיצבה אותי: "בעשור הקודם גרתי בבוסטון ועבדתי במרכז למצוינות ולבטיחות המטופל בבית החולים Brigham&Women’s  – בית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד. בין היתר, שימשתי כיועצת בתחום שיפור התהליכים וניצול מרבי של חדרי ניתוח, חדרי צנתור וחדרי המיון, מה שהוביל אותי להתמקד בתחום הבטיחות והשירות במרכז הרפואי: שימת דגש יתר על תחום בטיחות העובד והמטופל ויצירת סביבה טיפולית טובה יותר הן הדרך הנכונה להגיע למצוינות ברפואה הציבורית".

מה הייתי משנה: "כמנהלת מרכז רפואי גדול אני מאמינה כי חשוב לשנות ולהדגיש ביתר שאת את חוויית השירות למטופל ולבני משפחתו במהלך האשפוז במרכזים הרפואיים בישראל ולהעביר למטופל את התחושה שהוא נמצא בידיים טובות".

דמות מעוררת השראה: "ההשראה שלי היא אמי, תרצה לבציון ז"ל. אמי היתה אישה חכמה, סקרנית ויצירתית, אשת חינוך, יזמית, סוללת דרך ופורצת גבולות. ב-71 שנותיה היא 'טרפה את העולם'".