שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

20# סמדר ברבר צדיק

מנכ"לית הבנק הבינלאומי

השנה החולפת האירה פנים לסמדר ברבר-צדיק (55), מנכ"לית הבנק הבינלאומי, כשהבנק סיכם את השנה עם זינוק של כ-30% ברווח הנקי – 678 מיליון שקל. הנתון הזה התאפשר, בין היתר, בזכות עלייה של כ-130 מיליון שקל בהכנסות הריבית וכן קיטון בהוצאות השכר ובהוצאות תפעוליות של כ-80 מיליון שקל כתוצאה ממהלכי התייעלות וצמצום במספר העובדים, שבהם נוקטת ברבר-צדיק בשנים האחרונות.

בתחילת 2018 השלימה ברבר-צדיק את רכישת מלוא האחזקות בבנק אוצר החייל, ורכשה את החזקות ארגון "חבר" בבנק (22%) בתמורה ל-339 מיליון שקל, וזאת במסגרת מנגנון האופציה שניתנה לבינלאומי בשנת 2006, אז רכש את השליטה באוצר החייל מידי בנק הפועלים.

לאחרונה הודיע הבינלאומי, כי הוא בוחן מיזוג של אוצר החייל לתוכו, ובעקבות זאת הכריזו עובדי אוצר החייל על סכסוך עבודה במאי האחרון. בכל מקרה, ברבר-צדיק מבטיחה כי מיתוג הבנק וסניפיו יישמרו.

על רקע תוכנית התייעלות באוצר החייל והוצאות שכר חד-פעמיות, רשם הבנק הבינלאומי ברבעון הראשון של השנה ירידה של כ-17% ברווחיו ל-137 מיליון שקל. אבל גם הירידה לא תמנע חלוקת דיבידנד של 60 מיליון שקל. ההפרשה העיקרית היא בהיקף של 45 מיליון שקל לטובת מענק לעובדי הבנק, בעקבות פסיקת בית הדין לעבודה. בסוף אפריל האחרון ערער הבנק על ההחלטה, וטרם התקבלה החלטה סופית.

ברבר-צדיק היא רו"ח ובעלת תואר שני במנהל עסקים. בתחילת דרכה עבדה במשרד רואי החשבון KPMG סומך חייקין ובמשך הזמן התקדמה לתפקידי ניהול בכירים במשרד. לאחר פרישתה החלה להיות מועסקת על ידי צדיק בינו, מבעלי הבינלאומי, בשורת החברות שבשליטתו. החל ב-2007 היא מכהנת כמנכ"לית הבנק.