הנרי חן ויינשטיין

יזם, מייסד ומנהל Cockpit, בן 30

יש אתגרים שקשה לסרב להם: כך הרגיש הנרי חן ויינשטיין, 30, כשקיבל הזדמנות לעבוד עם אל על בפרויקט שיאפשר לו לתמוך במיזמים שקשורים בתיירות, בתעופה ובאווירונאוטיקה. "כשראיתי שיש פרטנר אמיתי, היה לי קשה לסרב", אומר חן ויינשטיין. Cockpit, שאותה הקים, היא זרוע ההשקעות בהייטק של חברת התעופה הישראלית. החברה שייכת לאל על, אך מתנהלת תחת דירקטוריון נפרד, מה שמאפשר לדבריו התנהלות פחות תאגידית ויותר סטארט-אפית. "אנחנו חברה בפני עצמנו, וזה מאפשר לנו המון חופש והתמקצעות".

כחברה שקיימת כבר שנים רבות, הצעד שנקטו באל על, כשהקימו את Cockpit, נראה יוצא דופן. "לא היתה פעילות כזאת של גופי תעופה אחרים", אומר חן ויינשטיין. "התהליך שהיו נכונים להיכנס אליו באל על אפשר התקדמות מטורפת". מאז הקמתה בסוף 2015, השקיעה Cockpit בכעשרה סטארט-אפים, שגייסו עד כה כ-45 מיליון דולר.

חן ויינשטיין, בעל תואר במשפטים מאוניברסיטת תל אביב, נכנס לעולם הטכנולוגיה בזמן שירותו הצבאי ביחידה הטכנולוגית של אמ"ן. "למדתי המון על טכנולוגיה ובעיקר על איך לעבוד בצוות", הוא אומר. "זה גוף מקצועי מאוד. זה היה הצעד הראשון, מבחינתי".

העולם הטכנולוגי השתלב יד ביד עם עולם היזמות. "אני חושב שזה פשוט קרה לי באופן טבעי", משתף חן ויינשטיין. "משלב מסוים של חיי הייתי מוקף אנשים שתמיד ממציאים או פותרים בעיות בדרכים טכנולוגיות. הבנתי שהכל אפשרי" .

חן ויינשטיין נכנס לעולם היזמות בגיל צעיר ופועל רבות כדי לקדם ולהרחיב אותו, על ידי הקמת פלטפורמות שונות הקשורות בתחום. בין השאר, היה שותף בהקמת TLV Startup Challenge, תחרות הסטארט-אפים של אוניברסיטת תל אביב, והאקסלרטור Vertical Engine של אוניברסיטת תל אביב. "אני מאמין שאנחנו מוגבלים רק על ידי הרצון שלנו והמוטיבציה. עם הזמן אתה רואה שהקלישאה הזאת נכונה", הוא אומר בחיוך.