ניצן גל, פלג ארן ותומר דין

מייסדי Bllush, בני 28

לפני כשנתיים נפגשו ניצן גל, פלג ארן ותומר דין, סטודנטים במרכז הבינתחומי הרצליה, במסגרת תוכנית Zell היוקרתית ליזמות. מאז הספיקו להקים את הסטארט־אפ Bllush, שהכנסותיו השנתיות נאמדות במאות אלפי דולרים. הם עשו זאת בלי קרנות הון סיכון, חברה שצומחת ללא סיוע חיצוני. “עשינו בעצמנו את כל הפיתוח, אפיון המוצר וגיוס הלקוחות", מסביר דין. “היה חשוב למצוא את המוצר הנכון לשוק היעד. התמקדנו בלהוציא מוצר ראשוני כמה שיותר מהר, לקבל פידבק מהלקוחות ולשפר. עכשיו אנחנו במקום הרבה יותר בריא לגידול ולגיוס כספים".

Bllush הוא סטארט־אפ בתחום השיווק, שנועד לספק פלטפורמה ליצירת תכנים. הטכנולוגיה של החברה מחברת בין אתרי האון־ליין של חברות אופנה ורהיטים – לבלוגים רלוונטיים ולתמונות אמיתיות ברשתות חברתיות.

"גילינו שגולשים אוהבים לצרוך תכנים שרלוונטיים להם", אומרת גל. "הרשתות החברתיות מכילות מאגר אינסופי של תכנים איכותיים מכל הסוגים. במקביל הבנו שיש חשיבות גדולה לאותנטיות של המוצרים. אנחנו מחברים בין שני השווקים: שוק האי־קומרס, שמעוניין לספר ללקוח את הסיפור מאחורי המוצרים שלו, והשוק של הרשתות החברתיות, שבו יש המון בלוגרים שמייצרים את התוכן. צרכנים כבר לא צריכים לצאת לשוק לשאול על המוצר".

השלושה מתגאים שתוך זמן קצר החלה החברה לעבוד עם חברות מסחר אלקטרוני מהגדולות באירופה. בין הלקוחות שמשתמשים בטכנולוגיה של bllush נמצאת חברת הענק הגרמנית Zalando, שהכנסותיה מגיעות ל־4 מיליארד יורו בשנה. לדבריהם, הם הצליחו להעלות את שיעורי ההמרה – שיעור הקונים שלא רק מבקרים באתר, אלא גם קונים בו.

דין, שמשמש מנכ"ל החברה, גדל בקליפורניה, בסיליקון ואלי, והחל לתכנת מגיל צעיר. "כבר בגיל 13 מכרתי מוצרים בבית הספר ובתיכון כבר מכרתי באיביי. לתחום התכנות נמשכתי מגיל צעיר, והיום זה מאפשר לי להגשים חלומות מבלי להיעזר באחרים".

כשהגיע לארץ, לזכרון יעקב, פגש את ארן ומאז דרכיהם לא נפרדו. הם המשיכו לשרת באגף הטכנולוגי במשרד ראש הממשלה, למדו יחד מדעי המחשב במרכז הבינתחומי, ניסו להקים כמה סטארט־אפים ולאחר שפגשו את גל, הקימו את Bllush.

ארן, ה־CTO, נשאר בצבא גם לאחר תום שירותו הסדיר, במקביל ללימודיו במרכז הבינתחומי. "נמשכתי מגיל צעיר לעולם המחשבים ואת הידע המשמעותי קיבלתי בצבא, שם התמחיתי בכריית מידע ואלגוריתמיקה. עזבתי את הצבא כדי להתמקד ב־Bllush", הוא מספר.

גל, סמנכ"לית השיווק ופיתוח המוצר, נולדה בתל אביב, שירתה ב־8200 ומאוחר יותר כמפקדת פלוגה בקורס קצינים בבה"ד 1. לאחר השחרור נרשמה ללימודי חשבונאות ומינהל עסקים במרכז הבינתחומי. "התחלתי בלימודי חשבונאות, אבל מהר מאוד הבנתי שלא אעבוד בזה", היא אומרת. כעת היא עובדת על מיזם חדש בתחום ה־Social Impact.