תומי בר אב

יזם, מנהל השיווק ב-Mass Challenge, בן 29

בנובמבר 2017 נמכרה חברת ארגוס תמורת 450 מיליון דולר. תומי בר אב, מנהל השיווק של החברה וחלק מהצוות הראשוני שלה, היה גורם משמעותי בתהליך, שהתחיל בגיוס של 30 מיליון דולר והגיע לאקזיט המדובר. היום הוא מוביל את תחום השיווק והאקו-סיסטם בשלוחה הישראלית של האקסלרטור הבינלאומי Mass Challenge, שפועל כארגון ללא מטרות רווח.

"כשניהלתי את Startup Class בבינתחומי, ראיתי איזה כוח יש לקהילה ואיזה כוח יש לחיבור של אנשים שיש להם אותן שאיפות", מספר בר אב על אחד הפרויקטים הראשונים שבהם השתתף במהלך הלימודים שלו במרכז הבינתחומי הרצליה. פרויקט הדגל של מועדון היזמות של המכללה הוא תוכנית שמכניסה סטודנטים נבחרים ומוכשרים לתחום היזמות.

משם עבר בר אב ל-Zell, תוכנית לימודי היזמות היוקרתית של הבינתחומי. "זה בית הספר הכי טוב ליזמים", הוא אומר. "הוא נותן לך נקודת מבט טובה מאוד על איך להקים חברה מאפס. זה מקום שמאפשר להיות יזם טוב יותר".

הדברים שמובילים את בר אב הם היזמות והקהילתיות, שלדבריו, הולכים יד ביד. "בימים אלה אני עובד על דמוקרטיזציה של משאבים וייצור קהילה גלובלית של סטארט-אפים", הוא אומר. "אני בונה אסטרטגיה של איך החברות האלה יוכלו לעזור אחת לשנייה".

מלבד העבודה ב- Mass Challenge, בר אב רוצה לעזור לאנשים שמתעניינים ביזמות ולכן הוא מקליט את "עוד פודקאסט" עם שותפו גיא קצוביץ' (חבר מחזור 2016 ברשימת 30Under30 של פורבס). "תומי מסתכל על דברים בצורה אסטרטגית וארוכת טווח. הוא מוביל תהליכים לאורך זמן עם המון סבלנות  והוא גם מצחיק מאוד", מספר קצוביץ'.

"קשה ללמוד יזמות, אבל אפשר לחסוך הרבה טעויות בתחילת הדרך", אומר בר אב. "התפקיד שלנו הוא להנגיש. לשמוע פודקאסט אפשר בכל מקום, ובכל פרק יש ערך לפגישה בלתי אמצעית עם יזם כזה".