שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

10# לילך אשר-טופילסקי

מנכ"לית בנק דיסקונט

הרבעון הראשון המוצלח של 2019 הגיע כהמשך ישיר לתנופה של בנק דיסקונט בשנת 2018, אז רשם הבנק רווח נקי של 1.5 מיליארד שקל, שיא בתולדותיו ותעודת כבוד למנכ"לית לילך אשר-טופילסקי, שחבילת השכר שקיבלה באותה השנה הסתכמה בכ-3.4 מיליון שקל, בהתאם למגבלת תקרת השכר בסקטור הבנקאות.

וזה אולי הסיפור המשמעותי של אשר-טופילסקי – זה שהוביל אותה להודיע במפתיע על פרישה מתפקידה בדיסקונט לאחר חמש שנים מוצלחות מאוד ומעבר לקרן פימי – ולכסף הגדול.

דיסקונט רואה כעת את הפירות של תוכנית החומש שעליה התחייבה אשר-טופילסקי בפני הפיקוח על הבנקים, כשנתיים לאחר כניסתה לתפקיד בדיסקונט בתחילת 2014. התוכנית כללה קיצוץ דרמטי בכוח אדם, מכירת נכסי נדל"ן, פיתוח אמצעים דיגיטליים מתקדמים, שבהם בולט הבנק, והגדלת חלקו של הבנק באשראי הצרכני. אשר-טופילסקי מצליחה לעמוד בכישרון רב בכל חובות התוכנית, צמצמה משמעותית את כוח האדם, מכרה אפילו את משרדי מטה החברה ברחוב לילינבלום בתל אביב והגדילה את תיק האשראי הצרכני; ב-2018 הצמיחה המואצת בבנק התבטאה בגידול חד של 10.8% בתיק האשראי לכ-165 מיליארד שקל.

אשר טופילסקי, שהחלה את דרכה בבנק הפועלים, היתה גם אחת מהמועמדות להחליף את המנכ"ל הפורש אריק פינטו, אך בסופו של דבר, כאמור, בחרה לצאת מהמגזר הבנקאי, שמתאפיין בשנים האחרונות בניהול נשי (אשר-טופילסקי בדיסקונט, רקפת רוסק עמינח בלאומי, סמדר ברבר צדיק בבינלאומי ושבי שמר באיגוד).