שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

עמרי שגב מויאל

מייסד שותף, מינרווה לאבס, בן 30

כשמנסים לקבוע ראיון עם עמרי שגב מויאל, הדבר קשה עד בלתי אפשרי. לרוב הוא בטיסה בדרך למפגש עם לקוחות או הרצאה בכנס בתחום הסייבר. שגב מויאל הוא אחד משלושת מייסדי חברת הסייבר מינרווה לאבס, שכבר הספיקה לגייס מאז קמה ב-2015 כ-10 מיליון דולר בשני גיוסים והיא מעסיקה 30 עובדים בפתח תקווה, ניו יורק ואטלנטה.

ממש כמו בסרטים, התחילו עמרי ושותפיו, אדי בובריצקי וארז בריימן, להקים את מינרווה לאבס בגראז'. "כדי שתוקף יוכל לתקוף מערכות בארגון, הוא צריך מאוד להיזהר", מסביר שגב מויאל. "הרבה חברות אבטחה מנסות לטמון 'מלכודות דבש' לתוקפים ולראות אם הם יגעו בהן. מינרווה פועלת בשיטה הפוכה: אנחנו מראים לתוקף מבצר. אנחנו גורמים לו מלכתחילה לא לנסות לתקוף".

בדרך למינרווה הקים שגב מויאל את SnakeByte, חברת מודיעין סייבר שעסקה במעקב אחרי תוקפים וביצוע סימולציות של תקיפות. מאוחר יותר התמזגה החברה עם ClearSky שם שימש שגב מויאל כסמנכ״ל טכנולוגיות.

לימודים פורמליים הם פחות הקטע של שגב מויאל. הוא מעולם לא למד לבגרות, וגם את תקופת הלימודים בניו זילנד, שם למד מדעי המחשב, העדיף לסיים מוקדם מהצפוי. "הרגשתי שהרבה מהזמן שלי מתבזבז שם ואני יכול ללמוד יותר לבד", הוא אומר, ומסביר שכבר מגיל שש מצא את עצמו במחשב. "בגיל 12 סבא לימד אותי לתכנת ומשם המשכתי ללמוד בצורה עצמאית. יש לי זכות מדהימה לעבוד בתחביב שלי. כל הזמן יש מה לחקור, מה לחדש. בתחום שלי לומדים המון גם על הגנה וגם על התקפה לצד האנשים החכמים ביותר".

בנוסף, עמרי אוהב מאוד לתרום לקהילת אבטחת המידע. הוא המייסד של קבוצת חוקרי וירוסים עם מעל ל-600 חוקרים מכל העולם, ומנהל בקבוצת דפקון הישראלית.

במעט זמנו הפנוי הוא אוהב לפתח בקוד פתוח ואף פיתח בוט לטלגרם, אשר מנגיש ומפשט פעולות של ניתוח וירוסים לקהל הרחב. הוא גם פיתח כלי שימנע מתוקפים להשתמש במחשב או בסמארטפון הנתקף ככלי לכריית ביטקוין.