שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

ידין האוט ויחיאל לוי

מייסדי OptimalQ, בני 29-30

קרה לכם שנציגי המכירות התקשרו אליכם בדיוק בזמן הלא נכון? דחיתם אותם למועד אחר ושוב זה היה בדיוק ברגע הלא מתאים? מקרה כזה שקרה לידין האוט(29) הוליד אצלו את הרעיון לפתח מענה טכנולוגי. שיתאם את הזמן הטוב ביותר לשיחה בין החברות לכל לקוח ולקוח.

התוצאה היא OptimalQ, שאותה הקים יחד עם שותפו יחיאל לויׁ(30). האוט מכהן כמנכ"ל החברה ולוי כסמנכ"ל הטכנולוגיות. "היינו ביחסי חברות ושנינו הבנו שאנחנו בראש יזמי עם תשוקה לדבר", מספר לוי ומסביר כיצד עובדת הטכנולוגיה: "אנחנו מתבססים על מידע היסטורי, בשילוב העדפות הלקוח. אלו נכסים שיש לכל חברה. עשית משהו באתר של הבנק? אנחנו יודעים מתי זה היה. פתחת את המייל שחברה מסוימת שלחה לך? אנחנו מנתחים מתי זה היה ומכניסים את המידע למאגר שלנו. אנחנו עובדים גם עם מידע שמגיע בזמן אמת ובהתאם לזה מציעים לחברה מתי להתקשר אליך", אומר לוי.

"אנחנו מנתחים רק מידע לגבי הזמינות של הלקוח ולצורך כך לא שותלים שום דבר במכשירי הקצה של הלקוח", מבהירים השניים. לדבריהם, OptimalQ מסוגלת להעלות את המענה לשיחות ב-40% ובמקרים מסוימים מצליחה אף להכפיל את היקף השיחות המסתיימות במכירה.

את OptimalQ הקימו בסוף 2016, ועד כה היא גייסה כ-2 מיליון דולר, כשאת מרבית ההשקעה מובילה קרן ההון-סיכון Cornerstone Venture Partners, לצד שלושה משקיעים אחרים. החברה מעסיקה 14 עובדים, ביניהם שמות המוכרים בתעשייה, כמו סטיב גלנץ, מייסד Crosswise הישראלית שנמכרה לאורקל ב-2016 תמורת 50 מיליון דולר ופרופ' אלי פורת, מומחה ביג דאטה מאוניברסיטת בר אילן.

חברות ביטוח ושירותי טלמרקטינג נכללים בין עשרות לקוחותיה של החברה בישראל, לצד לקוחות בברזיל ובאירופה. כעת הם מתכוונים להתרחב לארה"ב.

להאוט ולוי רקע דומה: הם בוגרי תואר במדעי המחשב, שניהם שירתו ביחידות טכנולוגיות ומאמינים באותם ערכים: "להתמסר בצורה אינטנסיבית לתהליך, עם אמונה עצמית ושותפות נכונה וטובה".