שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

יונתן בן שמעון

יזם בתחום הקריפטו, בן 27

לא רבים זוכרים לפרטי פרטים מודעה שקראו בעיתון, אבל את המודעה ההיא יזכור יונתן בן שמעון, כנראה לעוד זמן רב. "נסעתי באוטובוס ואז ראיתי מודעה קטנה בעיתון על 'משהו' שחושבים לקבל במקדונלד'ס, וזה מטבע עולמי או משהו כזה", משחזר בן שמעון. "נדהמתי מזה שקיים נכס שאין לו 'אבא ואמא' ושאוגר בתוכו את הערך של העבודה של אנשים אשר מייצרים אותו – הכורים".

מאז נצמד בן שמעון ליסוד הזה ולמה שעומד מאחורי המיזמים שלו ושהוא מגדיר כ"יצירת מנגנוני אינטרסים כדי לפתור בעיות כלכליות-חברתיות", או במילים אחרות מערכות מבוססות בלוקצ'יין. לפני קצת יותר משנה הוא הקים את Matchpool, פלטפורמה שמתמחה בשידוכים מסוגים שונים – החל בדייטינג ועד לשידוכים מקצועיים בין לקוחות ובין מומחים בתחומים שונים. את ה"שדכנים" מתגמלת הפלטפורמה באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים. עבור החברה, שמעסיקה כיום 10 עובדים, גייס בן שמעון בזמן קצר 6 מיליון דולר באמצעות הנפקת מטבעות קריפטוגרפיים (ICO).

בן שמעון החל את דרכו המקצועית כאנליסט ניירות ערך בבית ההשקעות תמיר פישמן ובהמשך השקיע וניתח השקעות קריפטוגרפיות באופן עצמאי.

בימים אלה הוא עובד על עוד שורה של מיזמים בשלבי הקמה שונים, שנוגעים בטווח רחב למדי של תחומים. אחד מהם הוא מיזם שיסייע לבעלי מטבעות קריפטוגרפיים להישאר אנונימיים, תוך מתן ערובות מספקות עבור בנקים מסורתיים או רגולטורים, כך שבעלי המטבעות ייחשבו בעיניהם כאמינים. למיזם כבר גויסו 6 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים.

מיזם אחר שבו שותף בן שמעון מספק לחולים את האפשרות לתמוך בניסויים קליניים של תרופות בשלבי פיתוח ולקבל בתמורה את הזכות להשתמש בהן כאשר יגיעו לבשלות – זכות שמגולמת במטבע וירטואלי, שניתן לסחור בו.