שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

תניה אטיאס

מייסדת ומנכ''לית מדינט, בת 30

כשהיתה בת 27 עזבת תניה אטיאס עבודה נוחה כשכירה בעולם המודיעין האזרחי, כדי להקים עסק בעולם תוכן חדש ומרוחק ממנה: רפואה. התוצאה, MEDINT, שמתייחסת לעצמה כאל "8200 של עולם הרפואה", והיא נועדה להעניק ללקוחותיה מידע רפואי רלוונטי, תוך שימוש במתודולוגיות מודיעיניות. אטיאס, ששירתה כקצינה בקבע במודיעין, גילתה ששיטות האיסוף הצה"ליות רלוונטיות גם לסטארט-אפ שלה. "כמו שבמודיעין יכולים לאתר מחבל, כאן אנחנו מאתרים מידע רפואי חיוני מתוך ים של נתונים, כדי לספק ללקוח שלנו את ההמלצות על הטיפול הכי מתאים, הרופא הכי מתאים, כל דבר שיכול לעזור לו", היא אומרת.

הלקוחות הם בעיקר חולים במחלות כרוניות, ולכל אחד מהם מוצמד חוקר רפואי אישי שמספק לו מידע על בדיקות, ניתוחים ומחקרים חדשים שרלוונטיים למצבו – כל זאת תוך עיבוד מידע פרטי על החולה והצלבת נתונים, כמו  גנטיקה, עדיפות אישית, לוקיישן ועוד. "אנחנו לא עובדים רק עם חולים, אלא גם עם רופאים וקליניקות שנעזרים בנו", מסבירה אטיאס, "ובימים אלה אנחנו רוצים לפרוץ לחו"ל ולהשתלב בפוליסות ביטוח".

אטיאס, שמכהנת כמנכ"לית, מנצחת על העסק, המונה כיום כ-10 עובדים, יחד עם שותפה, רואי קידר – הם יזמו והקימו את הפרויקט, ועכשיו הם משווקים, דואגים להשקעות ומחברים בין מטופלים לחוקרים.

בזמן שהיא ממציאה את הרפואה מחדש, אטיאס הספיקה לעשות תואר במשפטים ("כי זה הכי שימושי"), להתחתן ולהפוך לאימא לשניים. "הקמתי את הסטארט-אפ בהריון הראשון שלי, הסתובבתי עם תינוק צורח בעגלה לגייס את המשקיעים הראשונים, והיום עם התינוקת השנייה, בת חודש, היא איתי במשרד שלנו. לא יצאתי לחופשת לידה", היא אומרת. "עד היום עברו אצלנו מאות מטופלים, ויש לנו לקוחות משלמים מהיום הראשון. בניגוד לארגונים שקודם מפתחים את המוצר ורק אז יוצאים לשוק – אנחנו התחלנו עם השירות ולמדנו תוך כדי תנועה. המטרה שלי היא שהשימוש בנו יהיה חלק מסטנדרט טיפול לכל אדם בעולם".