שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

עידן ציטיאט ואוהד חן

ממייסדי Bonobo.ai, ‏29, 30

בחודש מאי האחרון ניצבו עידן ציטיאט ואוהד חן בפני ה־דילמה של עולם ההייטק – האם למכור את הסטארט־אפ שהקימו, Bonobo.ai, לסיילספורס תמורת 50 מיליון דולר או להמשיך להיות לגדול כחברה עצמאית. הם החליטו לקחת את הכסף – ולהמשיך לצמוח תחת כנפיה של ענקית הענן.

“מבחינת מכירות היינו במצב מעולה. גם היה לנו משרד בניו יורק, אפילו לא הינו בכיוון של מכירה”, מספר ציטיאט, המשמש כיום כדירקטור הנדסה בסיילספורס. “אבל הגיעה הצעה והיא היתה מעולה לכל הצדדים – לעובדים, למשקיעים, לנו ולסיילספורס”.

בונובו, שמתמחה בניתוח שיחות על ידי בינה מלאכותית לאימון צוותי שירות ומכירות, הוקמה ב־2017 לאחר שנה וחצי של סיעור מוחות שביצעו ציטיאט וחן בדירה בתל אביב. היא הספיקה לגייס 4.5 מיליון דולר לפני שנמכרה.

הרעיון אליו הגיעו היה מערכת לניתוח שיחות, מבוססת מנועי זיהוי קול, ניתוח שפה טבעית וביג דאטה, שיודעת להבחין במילים מסוימות או רגעים בשיחה שמשנים את טיבה – לטובה או לרעה. בעזרתה ניתן לאמן צוותי שירות ומכירות ולהגדיר מה עבד יותר או על מה כדאי לשים דגש.

“הלקוחות שלנו הן חברות המתקשרות עם לקוחות קצה או חברות שמוכרות לעסקים, שמעניין אותן להוציא ניתוח מעניין מהשיחה”, אומר ציטיאט, שהתחיל לתכנת בגיל 14 ובגיל 17 כבר הקים סטארט־אפ ראשון בשם Gym4You – מערכות לניהול מקצועי של חדרי כושר.

בצבא, ביחידה טכנולוגית של חיל המודיעין, פגש לראשונה באוהד ויחד החלו לעבוד על פרויקטים משותפים. “מתחילת השירות ידענו שנקים יחד משהו בהמשך הדרך", מספר חן, כיום ארכיטקט תוכנה בסיילספורס.

ההחלטה על המכירה התקבלה יחד עם המייסדים הנוספים אפרת רפופורט (בוגרת מחזור 2017 של רשימת Under 30) וברק גולדשטיין, שהיה שותף בקרן הון סיכון, עשה במקביל פרויקטים עם אפרת וחשב שיהיה מעניין להתחבר כל הארבעה בשביל לייצר משהו יחד. כיום יושבים על עובדי החברה במשרדי סיילספורס בתל אביב ונמצאים במגמת גדילה.

ציטיאט וחן מוצאים זמן גם לתרום לחברה. הם התחברו לקבוצה של אנשים מהתעשייה וביחד הם עובדים על הנגשת לימודי טכנולוגיה לבעלי מוגבלויות ושילובם בשוק העבודה.